Vrij Camperen

Het zuidelijkste punt

Sitio dos Presuntos
Sítio dos Presuntos

Vanuit Villa Real vertrokken met een heerlijk zonnetje, Garmin gevraagd ons de weg te wijzen naar Faro, het meest zuidelijkste punt van Portugal. Alhoewel we ingesteld hadden dat we snelwegen wilde vermijden kwamen we op een gegeven moment wel op de snelweg richting Lissabon. Dit wilden we niet dus zijn we maar weer van de snelweg af geweken. en dat hebben we geweten: veel wegwerkzaamheden maar afwisselend nieuwe wegen en oude wegen, de route was duidelijk nog niet klaar. Wel erg stil onderweg omdat enkel lokaal verkeer de gok heeft gewaagd. Via Evora en Beja kwamen we om 19:30 aan op de “Faro Campervan Park” Deze locatie hadden we gekozen vanwege de centrale ligging. Eetgelegenheden op loopafstand, boodschappen strand en natuurgebied op fietsafstand.

De volgende morgen even muntjes gehaald voor de douches en na het ontbijt de fietsen gepakt. langs de drukke weg naar het vliegveld tot de rotonde en dan snel rechtsaf richting “Praia Ilha de Faro” heel erg leuk fietstochtje, maar vanwege de harde wind was het niet plezierig om gezandstraald te worden en besloten we om binnendoor terug te fietsen. Op de heenweg zagen we dat er veel fietspaden in de regio zijn dus dat was leuk fietsen in het zonnetje. Even achter het vliegveld langs gefietst en daarna de route tussen de zoutwinningen. Later op de middag nog even boodschappen gedaan bij de Pingo Doca, aan de andere kant van de drukke weg naar het vliegveld.