Vrij Camperen

Platja Cambils

Strand Cambrils
op naar Cambrils

Vrijdag 21 mei 2021, Op naar Cambrils. Volgens GoogleMaps 218 km rijden in 2,5 uur. Dat lijkt mij wel wat. Rond lunchtijd weer een plekje en dan een paar dagen staan. Vanuit Cambrils is er een fietspad langs de kust naar Salou, daar zijn we ook nog nooit geweest maar hebben er wel veel van gehoord. Op de Garmin selecteren we “Camping Platja Cambrils“. Het is ongeveer 12:30 als we Cambrils binnen rijden, de Garmin geeft aan dat we door de stad moeten maar dat is niet mogelijk omdat de weg is afgesloten voor voertuigen hoger dan 3 meter. We keren maar om en zoeken eenalternativo route maar die lijd ons enorm om over smalle wegen door een woonwijk. Maar dan komen we op een brede straat die een nieuwbouw wijk met allemaal appartementen en dan is er net voordat we de oude stad weer inrijden de afslag naar de camping. Wat een prachtige camping, we mogen zelf uitzoeken waar we willen staan, omdat de plekken afgeschermd zijn met bossages en bomen voor de schaduw zijn niet alle plekken geschikt voor onze camper. We kiezen plaats nummer 426, rustig straatje vlak bij sanitair en voldoende ruimte boven de camper om de satelliet schotel uit te kunnen zetten.

We hebben een heerlijk plekje op de camping om het weekend door te brengen. tegen de avond begint de camping al aardig vol te lopen met voornamelijk spaanse gezinnen die het weekend naar het strand komen. De camping heeft een zwembad, winkel en bij het zwembad een prachtig terras waar je gezellig kunt eten en drinken. Gezellig druk, niet te vol maar wel veel reuring. De spanjaarden hebben het gezellig met grote groepen aan tafel maar om 23:00 was het muis stil op de camping.

Camping Platje Cambrils
Strand Cambrils

Nadat we de luivel hebben uitgedraaid en de fietsen van de camper hebben gehaald zijn we naar het strand gelopen,(mondkapjes niet vergeten) waar we nog tot een uur of 5 hebben gelegen. In de verte kun je Salou zien liggen en iets verder van waar wij lagen werd hard gewerkt om het strand schoon te maken voor het weekend. verder waren er wat zijl liefhebbers die met kleine zeilboten het water op gingen maar verder erg stil op het strand.

Zaterdag 22 mei 2021, we gaan een dagje naar Salou, Over het fietspad langs het strand konden we zo naar Salou fietsen. Onderweg werd het steeds drukker en op sommige plekken moest je oppassen voor veel voetgangers die over de straatmarkt van strandverkopers liepen. Een leuke fietstocht die ins op de boulevard van Salou bracht. Alhoewel de weg op zich redelijk recht was moest je als fietser redelijk slingeren om de bomen heen. Als er een boom staat dan is men daar zuinig op en word het fietspad er omheen gelegd. Langs de route veel appartementen complexen al dan niet met zwembad in de tuin. Uitkijken met overstekende badgasten die het strand op willen maar na 30 minuten fietsen waren we dan op de boulevard van Salou. Aan de overkant van de “Passeig de Jaume” (de drukke weg langs de boulevard) lagen alle hotels en appartementen met daaronder de vele winkeltjes die ogenschijnlijk voor 80% nog gesloten waren. In de wijk daar weer achter vonden we een supermarkt waar we wat proviand konden inslaan voor de komende dagen. Hoe verrast waren we dat de dame in de winkel ons in het Nederlands te woord stond.

Zondag 23 mei 2021, we zijn vroeg op en ik laat Bo even uit buiten de camping. Het verbaast mij hoeveel campers hier buiten de camping op parkeerplaatsen staan. Kennelijk is het geoorloofd om met je camper in het weekend als het niet betaald parkeren is de camper neer te zetten en daar te overnachten. Niet enkel Spaanse kentekens maar ook uit Duitsland, Frankrijk en zelfs Andora. Na het ontbijt gaan we lopend Cambrils in, vanaf de camping 300 m lopen en je bent bij de brug die toegang geeft tot de Boulevard van Cambrils. We zijn doorgelopen tot de haven en zijn daar overgestoken om de stad in te lopen. Veel winkeltjes waren open en het was er erg gezellig. Ik zocht een winkel die telefoonkaarten verkocht om zo een `Spaans SIM kaartje te hebben met veel data zodat we een goede internet verbinding zouden hebben. Helaas was de enige Vodafone winkel gesloten en moesten we zonder Sim kaart weer naar de camping. Wel hebben we nog bij een van de winkeltjes een set strandstoeltjes gekocht.